بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

عملیات نجات مهاجران| نماینده مشهد به دنبال بقا در لیگ ۳

  • کد خبر: ۷۱۲۴۱
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
عملیات نجات مهاجران| نماینده مشهد به دنبال بقا در لیگ ۳
لیگ دسته ۳ فوتبال کشور به نیم‌فصل رسیده است و تنها نماینده مشهد در این رقابت‌ها در نیم‌فصل دوم برای بقا به میدان می‌رود

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته ۳ فوتبال کشور از پیچیده‌ترین و پراماواگرترین پیکار‌های رسمی فوتبال در ایران است که حالا به ایستگاه نیم‌فصلی دورن‌هایی رسیده است و تیم‌ها بعد از تنفسی کوتاه دوباره برای صعود، بقا و سقوط می‌جنگند. تیم فوتبال مهاجرنوین مشهد که تنها نماینده خراسان‌رضوی در این پیکارهاست، بعد از یک نیم‌فصل پرحاشیه حالا با ۷ امتیاز در قعر جدول ۱۰ تیمی گروه اول این مسابقات است و باید برای نجات خود از غرقابه سقوط در نیم‌فصل دوم به میدان برود.

 

شاگردان نزار موسوی بیش از آنکه گرفتار مشکلات فنی باشند، با مشکلات مدیریتی و صدالبته مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مهاجران در نیم‌فصل دوم دست‌کم در واقعیت بعید است به صعود فکر کنند، اما روی کاغذ باید برای بقا بجنگند. طبق اعلام فدراسیون فرمول خاصی برای صعود، بقا و سقوط تیم‌ها در این مرحله وجود دارد که مهاجرنوین باید همه آن‌ها را در نظر بگیرد.


فرمول پیچیده بقا در لیگ سخت

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته ۳ کشور به نقل از کمیته مسابقات سازمان لیگ نحوه صعود و سقوط تیم‌ها در مرحله نهایی لیگ دسته ۳ را چندی پیش اعلام کرد. امیرحسین فراهانی دراین‌باره گفته بود که در پایان مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته ۳ تیم‌های اول هر گروه (درمجموع ۳تیم) به‌صورت مستقیم به رقابت‌های لیگ دسته ۲ باشگاه‌های کشور فصل آینده صعود خواهند کرد. همچنین تیم‌های دوم هر گروه (درمجموع ۳تیم) همراه با بهترین تیم سوم به مسابقات پلی‌آف صعود خواهند کرد و در پایان مسابقات پلی‌آف یک تیم به لیگ دسته ۲ صعود خواهد کرد. این اتفاقات بالای جدول است که بعید است مهاجرنوینی‌ها به آن چندان کار داشته باشند! زیرا از صدر جدول بسیار فاصله گرفته‌اند. اما ادامه این فرمول برای آن‌ها مهم است. جایی که به وضعیت بقا یا سقوط تیم‌ها اشاره دارد.

 

بر این اساس تیم‌های چهارم، پنجم و ششم هر گروه (درمجموع ۹تیم) همراه با ۲تیم سومی که جواز حضور در مرحله پلی‌آف را دریافت نکردند و همچنین ۳تیمی که در پایان مسابقات مرحله پلی‌آف لیگ دسته ۳ جواز حضور در مسابقات لیگ دسته ۲ فصل آینده را کسب نکرده‌اند، در مسابقات مرحله دوم لیگ دسته ۳ در فصل آینده حضور خواهند داشت. ۲ تیم برتر از بین تیم‌های رتبه هفتم جدول‌های رده‌بندی نهایی در مرحله دوم (۲تیم از ۳تیم) نیز جواز حضور در مرحله دوم لیگ دسته ۳ در فصل آینده را کسب خواهند کرد و تیم هفتم باقی‌مانده (ضعیف‌ترین تیم هفتم جدول رده‌بندی مسابقات) به مسابقات مرحله اول لیگ دسته ۳ در فصل آینده سقوط می‌کند. تیم‌های رده هشتم تا رده دهم جدول رده‌بندی نهایی (درمجموع ۹تیم) به مسابقات مرحله اول لیگ دسته ۳ در فصل آینده (۱۴۰۰-۱۴۰۱) سقوط می‌کنند.


شروع دوباره با ۰۴

مهاجرنوین در نخستین دیدار خود در مرحله دوم لیگ دسته ۳ شروع بدی نداشت. شاگردان نزار در بازی دور رفت و در خانه تیم گردن‌کلفت ۰۴ بیرجند بازی را ۳ بر ۲ واگذار کردند و اگر کمی باتجربه‌تر عمل می‌کردند، می‌توانستند نایب‌قهرمان دور رفت را زمین‌گیر کنند. تیم بیرجند با وجود اینکه کمتر کسی روی آن حساب می‌کرد، در پایان دور رفت با ۱۸ امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاد. حالا مشهدی‌ها در نخستین بازی دور برگشت باید در مشهد و در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) روز ششم تیر به‌مصاف این تیم بروند تا هم انتقام بازی رفت را بگیرند و هم خودشان را برای یک نیم‌فصل آبرومندانه آماده کنند. شاگردان نزار در دور رفت از ۹ بازی ۶ باخت، یک تساوی و فقط ۲ برد به‌دست آوردند.


تیمی که دوباره بومی شد

مهاجرنوین مشهد تیمی است که از رده محلات و از شهرک شهید بهشتی یا همان شهرک عرب‌های مشهد کارش را آغاز کرد. تیمی که با همت بومی‌های محله رفته‌رفته پله‌های ترقی را طی کرد و حالا ۲ سالی می‌شود که در لیگ دسته ۳ برای لیگ‌دویی‌شدن می‌جنگد. تیمی بدون امکانات که فراتر از سطح یک باشگاه حرفه‌ای نتیجه گرفته است.

 

اتفاق ویژه فصل برای مهاجران حضور مدیرعاملی بود که قرار بود اسپانسری برای تیم بیاورد و طبق شواهد گویا در انجام تعهدات ناکام مانده و همین مسئله گره بزرگ کار مهاجرنوین در لیگ دسته ۳ بوده است. بااین‌همه حالا از سوی مالکان محلی این تیم، که نزار موسوی و دوستانش هستند، گویا مدیرعامل از کار برکنار شده و دوباره قرار است خود محلی‌های شهرک عرب‌ها برای نجات تیمشان آستین بالا بزنند. البته دراین‌بین کمک‌های هیئت فوتبال و قطعا اسپانسر‌های بومی می‌تواند کمک شایانی به مهاجرنوین کند تا از خطر سقوط رها شود.

 

سرمربی مهاجرنوین می‌گوید برای نیم‌فصل دوم چند بازیکن زیر ۲۳ سال مشهدی به تیمش اضافه می‌شوند و در کنار باتجربه‌هایی، چون مجید جلالی‌فر و علی پورحمزاوی عملیات نجات مهاجر را انجام خواهند داد؛ عملیاتی که اگر با موفقیت به سرانجام برسد، بار دیگر تیم مهاجرنوین در لیگ دسته ۳ خواهد بود و چه‌بسا سال آینده با تمهیدات بهتر و حضور یک اسپانسر قوی کار را در آورد و مشهد را صاحب نماینده‌ای در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->